Beautymark

Contactpersoon: Raquelle Barnhoorn
Onderneming: Beautymark
Website: www.nlbeautymark.nl

Wie ben je?

Ik ben Raquelle Barnhoorn, getrouwd, moeder van 2 zoons (10 en 12 jaar) en geboren en getogen in Den Haag.

Met mijn bedrijf Beautymark help ik ondernemers in de beautybranche door gerichte analyses (online & offline) en dié verbeteringen door te voeren waarmee het merk optimaal tot leven komt.

Denk hierbij aan verbeteringen aan websites/webshops voor een optimale gebruikerservaring, het inzetten van e-mailmarketing. Maar ook het organiseren van toffe events, zoals een productpresentatie of een open dag waarbij klanten het merk nog beter leren kennen. Ik kom niet alleen met voorstellen en adviezen, maar kan de werkzaamheden ook uitvoeren. 

Zo krijgt mijn klant meer rust en focus op hetgeen waarvoor ze ooit hun onderneming zijn gestart en door betere marketing ook nog eens meer omzet!

Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?

Ik ben jarenlang werkzaam geweest als campagnemanager en marketingspecialist waarbij ik me voornamelijk bezig hield met e-mailmarketing.

Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?

Het bedrijf waar ik werkte werd steeds groter en, voor mijn gevoel, onpersoonlijker. Ik miste de waardering voor de werkzaamheden die ik deed en merkte dat de organisatie steeds minder bij mijn zakelijke wensen aansloot.

Omdat ik niet goed wist van welke baan ik weer gelukkig zou worden heb ik contact opgenomen met een coach. Tijdens mijn gesprekken kwam ik erachter dat ik ‘ in flow ben’ als ik op de computer bezig kan zijn met zaken die gerelateerd zijn aan marketing. Ook kwam mijn opleiding tot nagelstyliste ter sprake. En toen bleek de combinatie van beauty en marketing voor mij de ideale match te zijn.

Het afgelopen jaar ben ik mijn onderneming gestart naast mijn baan en vanaf dit jaar ben ik volledig als zelfstandige aan de slag gegaan.

Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?

Vooral goed plannen. Ik werk deels vanuit huis of bij de klant op locatie als we samen willen brainstormen of moeten overleggen. Het voordeel van mijn werkzaamheden is dat het niet locatie gebonden is en ik mijn tijd zelf kan indelen.

Wat maakt jouw onderneming uniek?

Dat ik de werelden van beauty en marketing combineer en ervaring heb in beide vakgebieden. De meeste ondernemers in de beautybranche zijn hun onderneming gestart vanuit hun passie voor beauty. Als hun onderneming groeit komen ze erachter dat er ook een deel van hun tijd aan marketing besteed moet worden. Ze weten vaak niet hoe ze het moeten doen, of er is geen tijd voor. Ik kan de marketingwerkzaamheden volledig uit handen nemen. En omdat ik ook bekend ben in de beautybranche is er sneller een klik omdat ik weet waar ze tegenaan lopen.

Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?

Ja je tijd die je aan (dus niet in) je bedrijf werkt goed indelen. Ik ben startende ondernemer en merk dat ik heel veel zaken tegelijk wil oppakken. Allerlei online trainingen die ik wil volgen, podcasts die ik wil luisteren, boeken die ik wil lezen. Ik heb nu een Trello board aangemaakt en daarop alle werkzaamheden geplaatst die ik wil doen zodat ik deze kan prioriteren en één voor één kan oppakken.

Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?

Vertouwen op mijn intuïtie. Ik kan soms lang doen over beslissingen nemen terwijl mijn hart heel duidelijk laat weten welke keuze ik moet maken. Maar dan neemt mijn ratio het weer over en bedenkt allerlei ‘verstandige’ redenen om een andere keuze te maken. Bijvoorbeeld met het doen van investeringen, terwijl luisteren naar mijn intuitie tot nu toe altijd goed heeft uitgepakt.

Wat is je toekomstvisie?

Dat mijn bedrijf voor iedereen die werkzaam is in de beautybranche een begrip wordt om naartoe te gaan als je vragen hebt over je marketing. En dat het uitbesteden van je marketing net zo ‘gewoon’ wordt gevonden als het uitbesteden van je boekhouding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *