Gabriëlla Media

Contactpersoon: Gabriëlla Modderman
Onderneming: Gabriëlla Media
Website: www.gabriellamedia.nl

Wie ben je?

Ik ben Gabriëlla, 31 jaar en moeder van Oliver. Samen wonen we in het prachtige Friesland, waar ik alle rust en ruimte heb om mijn ambitieuze plannen uit te voeren. Ik ben een echte multipotentialite en dat is, in combinatie met mijn drang om de lat torenhoog te leggen, een behoorlijke uitdaging. 

Binnen mijn bedrijf (Gabriëlla Media) houd ik mij bezig met tekstschrijven, zoekmachinemarketing en e-commerce. De groei die bedrijven doormaken in de tijd dat ze met ons werken is geweldig. Er is niets leuker, dan iemand anders gelukkig maken, dus wat is er nou mooier dan hier je geld mee verdienen? 

Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?

Poeh, wat niet! Ik ben altijd al iemand geweest, die overal head over heels induikt. Als iets mijn interesse heeft, en ik er vol passie over ben, dan is het meestal een voorbode van wat er komen gaat. Ik woonde al vroeg op mijzelf en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel, waardoor ik allerlei baantjes heb gehad om rond te komen, voordat ik ging ondernemen. 

Ik werkte bij diverse supermarkten als vakkenvuller, caissière, brood- en groentespecialist, bij de Prénatal en Kwantum als verkoopmedewerker, bij de Friesland bank als administratief medewerker, in de thuiszorg als huishoudelijke hulp, deed diverse schoonmaakklussen, werkte als jurist bij een juridisch advieskantoor onder de rook van Rotterdam én was vestigingsmanager bij de Subway. 

De meeste werkzaamheden voerde ik uit voor mijn twintigste, terwijl ik op mijn achttiende mij al inschreef bij de Kamer van Koophandel. Daarbij het ik rechten gestudeerd en mijn propedeuse in de Gerontologie gehaald, maar zoals je op mijn LinkedIn wel kunt bekijken ben ik meer van de cursussen en masterclasses, die mijn ambities direct ondersteunen. 

Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?

Ik heb gewoon een ondernemend karakter en ben van nature iemand die de leiding neemt. Samenwerken met andere ondernemers en opdrachtgevers kan ik prima, maar in posities waar een bepaalde hiërarchie geldt kom ik, als werknemer, niet zo lekker uit de verf. Het is niet echt een bewuste keus die ik op een bepaald moment maakte, maar meer een gevoel. Het gevoel dat er altijd al was, alsof het een soort roeping is. 

Nog tijdens mijn rechtenstudie begon ik al met mijn juridisch adviesbureau, maar toen ik na enkele jaren – en een vervelende ervaring – klaar was met deze branche ben ik direct overgestapt naar de communicatiebranche. Veel mensen denken dat de juridische wereld droog en leven volgens de regeltjes is, maar het draait eigenlijk allemaal om communicatie. Na jarenlang rapporten lezen en schrijven, uitspraken ontleden, rechtbankervaring opdoen, klantdossiers managen en dagvaardingen opbouwen was de overstap naar een communicatiebureau snel gemaakt. 

Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?

Dit is en blijft een dingetje. Ik ben alleenstaande moeder, waardoor het altijd een uitdaging is om ‘s avonds in bed te ploffen, zonder over to-do-lijstjes te dromen. Helemaal in deze uitzonderlijke situatie, waarin we momenteel verkeren (coronavirus), is het lastig om je prioriteiten te stellen. Het is een rat race, die bestaat uit werken, studeren, netwerken, huiswerk maken met mijn zoon, leuke activiteiten verzinnen en uitvoeren, boodschappen bestellen, vloeren poetsen om gemorste voedingsmiddelen eraf te poetsen, maar ook bezig zijn met mijn idealen, zoals online campagne voeren voor GroenLinks. 

Wat maakt jouw onderneming uniek?

Het feit dat ik snel kan schakelen en een echte kennisspons ben, is sowieso een voordeel. Ik kan snel werken en weet ook feilloos aan te voelen waar ik op in moet zetten om het mijzelf eenvoudig en aantrekkelijker te maken. Gabriëlla Media groeit, maar de service die we leveren blijft gelijk. De klant staat bij ons centraal, dat is ook waardoor we zulke goede beoordelingen krijgen. Beide partijen 100% gelukkig met de keuzes die we samen maken; dat is voor mij waar het ondernemerschap om draait. 

Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?

Ja! Door de groei die mijn bedrijf nu doormaakt moet ik steeds vaker accepteren dat ik niet alles alleen kan doen. Het veelzijdige vond ik juist altijd zo enorm leuk, dus daarom moest ik op zoek naar andere manieren om invulling te geven aan deze ongetemde drive. Zo neem ik nu meer de tijd om te evalueren, verdiep ik mij in financiële zaken, en de aandelenwereld, en lees ik stapels boeken. Ook ben ik samen met mijn zoon de tuin aan het veranderen in een cottage garden met eetbare planten en bloemen. Dat je als ondernemer de tijd en vrijheid hebt om dit soort ervaringen samen op te doen is toch echt wel ultiem geluk. 

Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?

Ik ben niet iemand die blijft hangen in het negatieve, want daar heb je helemaal niets aan. Wel had ik het fijn gevonden als de jongere ik ook het belang van een goede administratie had ingezien, want dat had mij veel tijd bespaard…

Wat is je toekomstvisie?

Ondernemen is geweldig, goed geld verdienen maakt het leven leuker, maar wat ik heel belangrijk vind is het delen van deze ervaringen en opbrengsten. Net als geluk, vermenigvuldigt kennis en passie ook als je het deelt. Ik zet mij graag in voor o.a. female empowerment, klimaatzaken en passend onderwijs. Mijn toekomstvisie is groeien als media- en tekstbureau, zodat we het meest impactvolle bureau van Noord-Nederland worden. Minstens 10% van de opbrengsten wil ik blijven besteden aan inspireren en onderwijzen van volgende generaties, want mán wat kan er nog veel groeien en bloeien in de wereld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *