Contactpersoon: Melanie Broekhuis
Onderneming: Liefdeskriebels
Website: www.liefdeskriebels.nl
Wie ben je?
Hoi! Ik ben Melanie, weddingplanner- en stylist! 28 jaar, woonachtig in Veenendaal en ik kan intens genieten van kleine geluksmomentjes: een goede kop koffie, een wandeling door het herfstachtige bos, een nieuwe hotspot ontdekken of op zaterdagochtend verse groenten halen op de markt.
Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?
Ik heb zo’n 6+ jaar werkervaring in de Marketing/E-commerce bij zowel commerciële als niet-commerciële bedrijven. Momenteel werk ik naast Liefdeskriebels als Marketeer bij hogeschool Saxion.
Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?
Naast mijn fulltime baan ben ik altijd bezig geweest met andere dingen. Zo heb ik samen met een vriendin een webshop gehad met reisaccessoires, heb ik een interieurstyling cursus gevolgd en heb ik tassen geïmporteerd vanuit China en deze doorverkocht. Ik vind heel veel dingen leuk, maar ik moet voldoende uitdaging hebben wil ik het ook leuk blijven vinden. Een paar jaar geleden ging mijn broer trouwen en was ik ceremoniemeester. Ik vond dat zo ontzettend leuk dat dit altijd in mijn hoofd is blijven zitten. Later was ik ook ceremoniemeester op de bruiloft van een vriendin en op dat moment viel het kwartje. Hier moet ik toch echt iets mee gaan doen! De combinatie van organiseren, de dag nog mooier maken door middel van styling en samen werken naar de grote trouwdag, geeft zoveel voldoening en voel ik zoveel passie, dat Liefdeskriebels vanuit daar is ontstaan.
Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?
Goed plannen! Elke zondag maak ik een planning voor mezelf voor de komende week. Wat moet er gebeuren, welke afspraken heb ik staan en hoe staat het met m’n doelen. Natuurlijk loopt het niet altijd zoals gepland en komen er dingen tussendoor, maar doordat ik daar tijd voor incalculeer houdt dat het juist ook leuk!
Wat maakt jouw onderneming uniek?
Als Weddingplanner ben je letterlijk zelf je onderneming. Je hebt geen product dat je verkoopt, maar je eigen kennis. Ik vind het belangrijk dat er een goede klik is met het bruidspaar. Aangezien we heel nauw contact hebben en intensief samenwerken. Daarbij werk ik met pakketten, dus bruidsparen weten van te voren waar ze aan toe zijn, zowel financieel als wat ze inhoudelijk kunnen verwachten.
Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?
Ik ben best ontspannen aan dit avontuur begonnen omdat ik mijn werk als Marketeer ‘achter de hand’ heb en al een beetje wist wat ik kon verwachten.
Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?
Gelukkig geen grote dingen, maar achteraf heb ik best wel eens dat ik denk ‘he, dat had ik net even anders moeten doen’. Daar leer ik dan weer van en de volgende keer pak ik het anders aan.
Wat is je toekomstvisie?
Uiteindelijk wil ik fulltime mijn werk als weddingplanner- en stylist kunnen uitvoeren. Ik wil ontzettend goed zijn in wat ik doe en daarbij vind ik tevreden bruidsparen heel belangrijk. En als ik nog een stapje verder droom, dan horen bruiloften organiseren in Italië daar ook zeker bij.