Mrs. e-commerce: 5 tips hoe je meer klanten krijgt door middel van Facebook en Instagram advertenties

5 tips hoe je meer klanten krijgt door middel van Facebook en Instagram advertenties

Facebook advertenties en Instagram ads kunnen voor verschillende doeleinden worden ingezet. Denk aan een grotere naamsbekendheid voor je bedrijf, maar daarnaast is dit ook ideaal als je doel is om meer klanten te krijgen en meer te gaan verkopen. Maar hoe doe je dit nu precies? Je leest het hier!

Tip 1: Zorg dat je weet wie je doelgroep is

Het juist instellen van je doelgroep is enorm belangrijk wanneer je gaat starten met adverteren. Bepaal van tevoren wie je ideale klant is. Hierbij kun je denken aan interesses, leeftijd, geslacht en bijvoorbeeld het land waar je doelgroep woonachtig is. Wanneer je de doelgroep niet juist instelt, kan dit er ook voor zorgen dat je aanmeldingen, of downloads misloopt. Dit is zonde want dit zijn natuurlijk potentiële klanten. Maar hoe kan je nu meer klanten binnenhalen?

Tip 2: Ga adverteren voor een gratis webinar

Al eerder hadden wij het over aanmeldingen. Maar waarom aanmeldingen als doeleinde? Advertenties zijn niet alleen effectief wanneer je een product verkoopt, maar ook zeker wanneer jij je richt op een bepaalde dienst. Wanneer je meer klanten wilt verkrijgen of verkopen wilt stimuleren, is het inzetten van een gratis webinar zeer effectief. Wel is dit natuurlijk pas effectief als verkoopmiddel, wanneer mensen daadwerkelijk fysiek of online komen opdagen. Dit zodat je hopelijk een groot aantal deelnemers kunt omzetten in daadwerkelijke klanten. Je moet er rekening mee houden dat een groot percentage van deze aanmeldingen zal uitvallen, daarom wil je zoveel mogelijk aanmeldingen. Facebook en Instagram advertenties zijn hier ideaal voor, omdat dit beide platformen zijn waar een groot deel van je doelgroep zich waarschijnlijk bevindt. Bedenk van tevoren ook hoeveel verkopen je moet realiseren, zodat het wel winstgevend genoeg is. Zo kan je voor jezelf berekenen wat je doelstelling is met betrekking tot het aantal aanmeldingen, wat uit je webinar campagne moet komen. Hoe meer aanmeldingen, hoe meer verkopen! 

Voor een webinar liggen je kosten per aanmelding wat hoger, waardoor je al snel 10 tot 15 euro betaalt per aanmelding. Hierdoor zal je een wat hoger advertentiebudget per dag moeten inzetten. Wil je na een tijdje liever adverteren met een wat lager dagbudget, omdat je anders niet uitkomt met je uitgaven en inkomsten? Dat kan natuurlijk ook! Er is namelijk nog een andere manier om ook klanten te realiseren of meer verkopen te krijgen. 

Tip 3: Wissel je webinar advertenties af met een gratis E-book

Zo kun je jouw advertenties gericht op een webinar ook afwisselen met advertenties voor een gratis E-book. Hier werk je dan alleen met downloads in plaats van aanmeldingen. Deze downloads kun je dan ook weer omzetten in nieuwe klanten of verkopen. In je gratis e-book kun je dan bijvoorbeeld bepaalde tips met je doelgroep delen. Voor een e-book kun je al adverteren met 5 euro per dag. Dit is dus ideaal om af te wisselen met je webinar. 

Tip 4: Zet genoeg advertentiebudget in

Zoals hierboven beschreven is het belangrijk dat je voor je webinar wel genoeg budget inzet. Je wilt natuurlijk meer aanmeldingen, zodat je hier ook meer klanten uit kunt halen. Voor je e-book kun je dan wel adverteren met een lager budget, maar wanneer je 5 euro per dag inzet voor je webinar, zul je voor 1 campagne van 10 dagen hoogstens maar 3 a 4 aanmeldingen krijgen. Heb je hier even geen budget voor? Wissel dit dan met elkaar af. Je hoeft natuurlijk niet elke keer te adverteren voor je webinar. 

Tip 5: Test met verschillende teksten en afbeeldingen

Ga je voor het eerst adverteren voor je webinar of E-book? Probeer dan advertenties uit met verschillende teksten en afbeeldingen. Zo kan je testen welke advertentie het beste aanslaat bij je doelgroep. Deze inzichten zijn dan ook bruikbaar voor je volgende webinar campagnes. Zorg dat de tekst kort en krachtig is en dat je goed inspeelt op de voordelen van je dienst. 

Heb je moeite met adverteren of heb je geen idee waar je moet beginnen? Bij Mrs e-commerce helpen wij ondernemingen om succesvolle advertenties te draaien, die wel meer klanten of verkopen opleveren. Wij willen het voor jou een stukje makkelijker maken door dit geheel uit handen te nemen. Ben je benieuwd hoe we dit doen? Kijk voor meer informatie op: https://www.mrsecommerce.nl/social-media-advertenties/ en neem vrijblijvend contact met ons op.