Wie ben je?
Mijn naam is Sanne, 38 jaar oud en moeder van twee kindjes. Van beroep ben ik Grafisch vormgever en illustrator. Ik ben iemand die zich bij alles afvraagt hoe het mooier, duidelijker en stijlvoller kan. Mijn doel is om de wereld een beetje mooier te maken en daardoor ook de mens een beetje gelukkiger en/of zelfverzekerder over zijn of haar merkidentiteit, presentaties en professionele voorkomen.
Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?
Na een carrière als designer voor o.a. Rivièra Maison en de Coolinvestments Group besloot ik om mijn kennis te gaan inzetten als zelfstandig ondernemer. Mijn eigen mooie projecten vormgeven en ondernemers helpen naar ene hoger niveau. Ik heb me in de drie jaar dat ik nu bezig ben zo vaak verbaasd over de uitstraling van bijvoorbeeld presentaties die ondernemers laten zien. Hoe snel er gedacht wordt dat doe ik zelf wel even. Een gemiste kans blijkt vaak achteraf.
Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?
Vooral doordat ik vanuit mijn eigen netwerk veel aanvragen kreeg over verschillende creatieve opdrachten was ik ervan overtuigd dat dit de juiste stap zou zijn. En dat bleek ook! Er is niks leukers dan mijn werk en ik denk dan ook dat ik het leukste ‘werk’ doe dat er bestaat. Mede door alle verschillende ondernemingen waar ik voor mag vormgeven is geen dag hetzelfde en ontmoet ik de leukste mensen.
Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?
Ik ben heel bewust bezig met de indeling van mijn werkdagen. Er zijn vaste dagen waarop de kinderen bij de opvang zijn of bij opa en oma. Dan werk ik. Als ik de kinderen heb dan leg ik mijn focus compleet bij hun. Dus alles met volle aandacht. Ik geloof niet (meer) in multitasken maar vooral in focus.
Wat maakt jouw onderneming uniek?
Dat is mijn handtekening. Mijn specifieke stijl en oog voor degene die de stijl bepaalt en invulling geeft aan een mooie look en feel voor nieuwe branding en bedrijfspresentaties. Mensen kiezen mij omdat ze zeker weten wat ik oplever er clean en consistent uitziet. Dat ik hun mooiste, en vooral authentieke uitstraling in communicatiemiddelen naar boven haal. Goed luister naar de wensen en die vertaal in een consistent geheel. Veel ondernemers hebben een allegaartje van communicatie uitingen. Een stagiaire die dit even maakt, een collega die wel iets kan met keynote etc. Dan is het na een paar jaar een rommeltje en moet alles weer op scherp. Dat is een mooie kans voor een re branding en alles straktrekken en goed vastleggen zodat het in het vervolg een geheel blijft en er herkenbaarheid komt in je merk. Dit proces vind ik een hele mooie en samen kom je dan zoveel stappen verder. Daar krijg ik energie van. Het is dankbaar maar het wordt vaak onderschat.
Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?
Ja zoveel. Of eigenlijk ook weer niet. Je stapt op die trein en weet eigenlijk niet zo heel goed wat je kunt verwachten. Een paar maanden nadat ik begon kwam Corona en daarna een zwangerschap. En toch heb ik het gevoel dat ik een geweldige start heb kunnen maken. Dat deze eerste drie jaar mij ontzettend veel diepgang en zelfreflectie hebben gebracht. Steeds bijsturen welke kant je opgaat en daarvan leren. Dat is soms eng maar ook leuk.
Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?
Dit is wel een hele mooie vraag. Het zet me erg aan het denken. En dan is mijn antwoord toch best wel standaard… Niks! Ik zou toch niks anders hebben gedaan want alles wat ik nu weet heb ik geleerd door het te doen. Trial en error. Dat is simpelweg een onderdeel van de route. Ik heb wel thema’s op mijn lijstje staan waar ik wat mee ga doen door middel van coaching. Ik weet bijvoorbeeld inmiddels dat ik goed ben in mijn werk maar ik mis soms nog het lef om mezelf op de voorgrond te plaatsen en ruimte in te nemen om te laten zien wat ik kan.
Wat is je toekomstvisie?
Mijn droom zou zijn om een groot atelier bij mijn huis te hebben waar ik geweldige projecten mag doen. Hiervoor heb ik ook een bucketlist gemaakt 😉 Een aantal van die wensen zijn;
· Kookboek vormgeven en/of illustreren
· Artdirection en vormgeving van een magazine/ inspirerend blad
· Labels of verpakking voor een mooi product
· Compleet vernieuwende toffe branding voor een interieurmerk, horeca of hotel
· Mooie collectie boeken maken over kunst, interieur & modemerken
· Kortom eigenlijk van alles… haha
Contactpersoon: Sanne Hultink Onderneming: Sans Atelier Website: www.sansatelier.nl