Wie ben je?
Ik ben Mylène Bouwman en ik ben social media fanaat. Ik heb een grote passie voor het bedenken van creatieve strategieën en marketingtechnieken. Ik word enorm blij van alle mogelijkheden die we online hebben en het bereiken van resultaten voor onze klanten. Zo mogen we een stukje bijdragen aan hun ondernemersvrijheid.
Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?
Ik heb commerciële economie gestudeerd en ben tijdens mijn opleiding in het ondernemersvak gerold. Nu 2,5 jaar later heb ik de switch gemaakt van ‘gewone’ freelancer in social media marketing naar een ondernemer met een team van freelancers. Dit geeft mij de mogelijkheid om een nog beter resultaat te bereiken voor mijn klanten.
Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?
Zoals hierboven benoemd, ben ik al tijdens mijn studie in het ondernemersvak gerold. Dit met name met als doel om werkervaring op te doen en me te onderscheiden van mijn medestudenten op de arbeidsmarkt. Echter beviel het ondernemen zo goed, dat ik dat ben blijven doen. Toen ben ik begonnen met social media marketing voor klanten: berichten bedenken en plaatsen. Als klein meisje hield ik al van schrijven en dit was een manier om die passie op een creatieve manier in te zetten. Gaandeweg heb ik ervaren dat er regelmatig ‘iets’ het resultaat van mijn klanten blokkeerde. Denk aan: geen of slechte foto’s, geen converterende landingspagina’s, etc. Daarom heb ik Teldem opgericht: het totaal pakket voor exclusieve zichtbaarheid. Van landingspagina’s tot beeldmateriaal en het maken van advertenties.
Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?
Ik heb een paar regels voor mezelf: ’s avonds en in het weekend niet werken. En daarnaast plan ik vaste momenten in voor familie en vrienden en zaken als sporten. Zo zorg ik dat ik voldoende tijd heb voor mezelf. Verder onderneem ik fulltime, maar heb ik ook vaste dagen voor bijvoorbeeld klantafspraken en dergelijke om zo mijn energie te bewaken.
Wat maakt jouw onderneming uniek?
Er zijn meerdere opvallende aspecten bij Teldem. 😉 Allereerst het totaal pakket: je krijgt echt alles d’r op en d’r aan. Maar daarnaast hebben we ook nog fijne beloftes, zoals: geen nieuwe klanten? Geld terug. Een ander bekend gegeven is dat ondernemers standaard tijd tekort komen, daarom zorgen we dat we de klant maar 1 dag nodig hebben. Op deze dag schieten we beeldmateriaal, houden we interviews voor content, etc. Daarna regelen wij alles voor exclusieve online zichtbaarheid.
Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?
Ik vind ondernemen vooral een super toffe uitdaging. Vooral ook de persoonlijke groei die het van je vraagt. Ik was vroeger enorm verlegen en zag mezelf echt niet verkopen. Dit heb ik dan ook de afgelopen jaren mogen ontwikkelen. Zo blijf je altijd bezig met nieuwe uitdagingen. Maar echt iets onderschat? Niet echt. Ik wist wel dat ondernemen hard werken zou zijn. Ik kom namelijk uit een echt ondernemersgezin, waarbij mijn vader, broer én zus ondernemen.
Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?
Eerder starten met investeren in mezelf. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar begonnen met investeren in cursussen, coaches, etc. en dat heeft mijn groei zoveel versneld. Dat had ik echt wel eerder moeten doen. Ik las wel boeken en dergelijke, maar je groei gaat echt sneller als er iemand met je mee kijkt. Zo heb ik nu eindelijk waar ik van droomde: een unieke positionering, een eigen business canvas en een eigen contentplanner.
Wat is je toekomstvisie?
Ik ben op een missie naar online zichtbaarheid 2.0, 3.0 of hoe je het ook maar noemen wilt. Ik vind dat ondernemers nog te weinig zichtbaar zijn. 3 keer per week posten is niet genoeg. Ook vind ik dat ondernemers zich nog veel beter kunnen onderscheiden van hun concurrenten. En nog een statement: social media moet geld opleveren. (Ga maar eens uitrekenen hoeveel tijd je besteedt op social media en wat dat op jaarbasis kost op basis van jouw uurtarief.) Gelukkig zijn dat 3 dingen waar ik mijn klanten bij mag helpen.
Contactpersoon: Mylène Bouwman
Onderneming: Teldem
Website: www.teldem.nl