Wie wint de #BWNL Award? Breng jouw stem uit!
Met trots presenteren we de eerste uitreiking van de #BWNL Award, een prestigieuze onderscheiding waarmee we vrouwelijk ondernemerschap in Nederland vieren. Deze prijs erkent en waardeert vrouwelijke ondernemers die met hun passie, visie en doorzettingsvermogen een blijvende impact hebben gemaakt in hun sector en community.
De uitreiking van de #BWNL Award vindt op 7 oktober tijdens Business Growth Live plaats: Hét netwerkevenement gericht op het vieren van vrouwelijk ondernemerschap en zakelijke groei. We hebben die dag een uniek programma: inspirerende sprekers & zakelijk deep-diven maar ook waardevol netwerken.
Welke vrouwelijke ondernemer heeft volgens jou de meeste impact gemaakt? Kies de vrouw die volgens jou de allereerste #BWNL Award moet winnen.
Breng je stem uit
Klik hieronder op de foto van de vrouwelijke ondernemer waarvan jij vindt dat ze de #BWNL Award moet winnen!
De genomineerden
Samantha van Maurik | AMICI cosmetics
Wat voor onderneming heb je?
“Ik verkoop hervulbare zonnebrandkwasten aan consumenten en retail organisaties.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Twee jaar geleden heb ik AMICI Cosmetics opgericht, een merk dat innovatie, duurzaamheid en gebruiksgemak combineert. Met de hervulbare zonnebrandkwast heb ik een product ontwikkeld dat niet alleen inspeelt op de behoeften van de moderne consument, maar ook bijdraagt aan een duurzamere toekomst.
De zonnebrandkwast is compact, hervulbaar en makkelijk mee te nemen, waardoor je je altijd en overal eenvoudig kunt beschermen tegen UV-stralen. Dit past binnen mijn missie om schoonheid en duurzaamheid te verbinden.
AMICI Cosmetics heeft al de Baby Innovation Award 2024 gewonnen, wat bevestigt dat mijn visie en producten impact maken. Ik ben gedreven om de cosmetica-industrie te vernieuwen en duurzaamheid voorop te stellen.”
Danielle Muit | Communicatiestrateeg
Wat voor onderneming heb je?
“Bedenker van creatieve concepten, geïnspireerd door kunst, waardoor de klantreis een echte beleving wordt. En klanten fans worden, die alles willen kopen wat je uitbrengt/verkoopt/lanceert. Creatieve copywriting, communicatiestrategie en concepten voor eigenzinnige ondernemers die de wereld een beetje leuker willen maken.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Ik heb me altijd minder gevoeld als ondernemer omdat ik door gezondheidsredenen met mijn loondienstbaan moest stoppen. En toen ben gaan freelancen als tekstschrijver. Dat heb ik een paar jaar met veel plezier gedaan maar ik voel dat er veel meer in zit. Komend najaar start ik met het schrijven van een boek over hoe je van de klantreis een echte beleving maakt. Mijn kracht zit in het bedenken van creatieve concepten, zodat klanten echte fans worden en alles willen kopen wat je lanceert. Dat doe ik niet alleen online maar ook offline. Ik geloof heel erg in de kracht van een kaart. Mijn eigen verhaal met mijn kunsthelden Gilbert & George is een prachtig voorbeeld daarvan. Het laat zien wat het sturen van een simpele kaart kan opleveren. Voor al mijn communicatietrajecten en copywriting is kunst een belangrijke inspiratiebron. En dat is een vrij uniek uitgangspunt. Dit jaar heb ik daarom mijn eigen branding aangepakt en een nieuwe website gelanceerd. En dit is pas het begin. Ook ben ik bezig met het uitbrengen van een eigen kaartendeck die startende ondernemers de kunst van communicatie leert.”
Nicolette Rijkaart-Boneschansker | Hekstags
Wat voor onderneming heb je?
“Webdesigner voor vrouwelijke ondernemers met een unieke combinatie van technische kennis uit opleiding, skills, tools & intuïtie. En aversie tegen template websites, waardoor het maximale (qua vibes, stijl, uniek design & conversie) uit elke website gehaald wordt.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Dit is zo’n vernieuwd concept, waar zoveel onderneemsters op aan gaan. In de eerste week na lancering van het plan, zijn er al meerdere onderneemsters ingestapt.
Daarnaast ook vanwege het verhaal achter het bedrijf. Ik runde succesvolle salons toen het noodlot niet 1, maar 2 keer toesloeg (wat later een routekaart naar mijn purpose bleek te zijn).
De eerste keer kreeg ik een burn-out, waardoor ik stopte met mijn salon om te kunnen herstellen. Eenmaal hersteld en verhuist naar een andere provincie startte ik opnieuw: in corona tijd en bouwde snel weer aan mijn succes met niet 1, maar 2 salons.
Tot ik uitgleed, viel en een ernstige blessure opliep. Dankzij een heftige operatie en lange revalidatie ben ik nu pijnvrij, maar kan ik niet meer behandelen.
Toen begon mijn zoektocht naar ‘wie ben ik zonder salons? En wat heb ik te doen in de wereld?’.
Het antwoord: het unieke concept van Hekstags en dit nog succesvoller maken dan mijn salons ooit waren. Voor mijzelf, maar ook voor alle onderneemsters voor wie ik een website mag bouwen, waarop hun business mag (door) groeien.”
Mathilda van den Hof | Organisatie- en adviesbureau
Wat voor onderneming heb je?
“Ik ben auteur en selfpublisher, (team)coach, organisatieadviseur en interimmanager.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Zondag 21 april, precies 81 jaar nadat mijn Joodse opa en oma zijn opgepakt, lanceerde in mijn autobiografische over intergenerationeel trauma in de vrouwenlijn. Dit boek is niet alleen een weerspiegeling van mijn persoonlijke reis, maar ook een krachtig middel om bewustzijn te creëren en anderen te inspireren hun eigen trauma’s aan te pakken. De impact van deze roman is al voelbaar in de levens van velen en het blijft een belangrijk gespreksonderwerp.
Daarnaast heb ik per 1 februari mijn eigen organisatie- en adviesbureau opgericht, waarin ik diensten verleen vanuit (team)coach, organisatieadviseur en interim manager. In deze rollen begeleid ik teams en organisaties bij het ontdekken van hun ware potentieel. Mijn systemische benadering, die sterk geworteld is in mijn persoonlijke ervaringen en inzichten, helpt individu en teams niet alleen om beter samen te werken, maar ook om dieper inzicht te krijgen in hun onderlinge dynamieken.
Mijn impact in teams is vooral te merken in de groei die zij doormaken. Door een omgeving te creëren, geef ik teams de rust en ruimte om zich te ontwikkelen. Dit zorgt voor beweging en vooruitgang binnen organisaties. Mijn slogan, “Alles wat aandacht krijgt groeit en alles wat gezegd, gezien, gehoord en gevoeld mag worden, geeft rust en beweging,” vormt de kern van mijn werk. Het is niet slechts een zin, maar een filosofie die ik dagelijks in de praktijk breng, met tastbare resultaten.
Mijn werk, zowel als auteur als coach en adviseur, heeft een blijvende en transformerende impact op individuen en teams. Het zou een eer zijn om erkend te worden met de Businesswoman of the Year Award voor aankomend talent, omdat dit niet alleen een erkenning zou zijn voor mijn prestaties, maar ook een bevestiging van het belang van de thema’s waar ik mij voor inzet.”
Felicia Egwumba | FeliciasFrequency
Wat voor onderneming heb je?
“Business coaching voor ondernemers die willen groeien en willen ondernemen op hun eigen voorwaarden.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Omdat ik alles weet van groei, veel heb meegemaakt door hobbels en obstakels op de weg. Op mijn 17de begonnen met ondernemen inmiddels 8 jaar geleden; daar waar anderen opgeven ga ik door en ik zie overal kansen. Mijn stage bedrijf ging failliet en ik nam het over nadat ik mijn verzorgende diploma haalde in de zorg. Ik bouwde het uit tot een bemiddelingsbureau en verkocht het bedrijf binnen 9 maanden, daarna werd ik investeerder in 2021, daarbij heb ik veel geleerd van het verkoop klaar maken van een bedrijf. Opschalen en pricing zijn mijn favoriete onderwerpen en het is ook 80% persoonlijk werk, zelf liefde, je zelf hoog waarderen. Daar praat ik veel over. In 2022 een miskoop begaan waarbij ik 3 ton moest terug betalen uit eigen zak. Toen werd ik zwanger en verloor ik alles, mijn huis, relatie en toch ging ik door, nam geen slachtoffer rol aan en keek juist het vuur aan. Dit heeft mij zo sterk gemaakt en zoveel wijzer, door het als een les te zien. Nu help ik al 1,5 jaar ondernemers om te groeien en de resultaten zijn verbluffend. Mijn grootste resultaat is een ondernemer die van 3 miljoen naar 14,3 miljoen ging in 2022 door mijn hulp als business coach. Het zou mooi zijn om nog meer mensen te mogen helpen om onafhankelijk te zijn, te groeien, hun mooiste leven mogen leven. Dit doe ik zelf ook met mijn kindje en daardoor felicias frequency; mensen kiezen voor mij en mijn energie. Ik kan focussen op implementatie en ben mega praktisch, maar ook realistisch en denk vooral in mogelijkheden.”
Birgit Sas | Empress of Heels
Wat voor onderneming heb je?
“Ik verkoop met mijn bedrijf handgemaakte vegan hakken, gemaakt van appelleer.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Ik zou heel graag willen winnen omdat ik met Empress of Heels een verschil in de wereld probeer te maken door duurzamere hoge hakken te maken. Iedere vrouw heeft wel een paar hakken in haar garderobe, hiervoor sterven jaarlijks duizenden dieren. Daarnaast is de mode industrie één van de meest vervuilende industriën op aarde door het gebruik van bepaalde materialen, de snelheid waarmee kleding en schoenen uit de mode zijn en het gemak waarmee de consument kleding en schoenen kan terug sturen. Empress of Heels biedt tijdloze vegan hoge hakken die hand gemaakt zijn in Polen en waarbij er wordt gekeken naar duurzame vegan materialen. De schoenen zitten comfortabel en kunnen zowel zakelijk als naar een feestje als onder een casual outfit gedragen worden. Niet alleen de schoenen zijn duurzaam, ook het verpakkingsmateriaal is verduurzaamd. En van elk paar verkochte pumps gaat €1,- naar het Gouves Animal Shelter op Kreta.”
Christie Albai | Limitless Investments
Wat voor onderneming heb je?
“Ik ben businesscoach.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Omdat ik altijd hard werk om mijn doelen te behalen, the sky is the limit voor mij! Ik heb een vastgoedbedrijf opgezet en verkocht, en geef nu business coaching aan vrouwelijke ondernemers.”
Natalie Fonteni | SoulVive
Wat voor onderneming heb je?
“Ik ben spreker op podia en social media. Ook bied ik counseling gericht op empowerment. Daarnaast organiseer ik vrouwen events waarbij zij worden uitgenodigd om hun verhalen te delen in een intieme setting, zodat zij elkaar kunnen en mogen inspireren doormiddel van storytelling.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Omdat met alles wat ik doe ik impact en verbindingen maak. Door mij uit te spreken over “ingewikkelde ” of moeilijke gesprekken op gebied van inclusie en diversiteit, maar ook maak ik de toeslagenaffaire en seksueel geweld bespreekbaar. Ik moet deze award winnen omdat ik op mijn bijna 50 jaar al jaren impact maak op de achtergrond, maar nu in het licht wil stappen, zichtbaar wil zijn en samen met een community van gelijkgestemde vrouwen doormiddel van storytelling bewustwording wil creëren.”
Dagmar Kuiper | Dogsday hondenpension en Buitenspeelgoedfort
Wat voor onderneming heb je?
“Een kleinschalig hondenpension, dienwinkel, trimsalon met aandacht voor hond en baas. Ik streef ernaar om voor de honden ook een fijne vakantie te bezorgen zodat de baasjes het ook fijn hebben. Het is tenslotte toch een “kindje” van de meeste eigenaren. Daar ga ik heel zorgvuldig mee om. En probeer in alles zo goed mogelijk te zijn, qua verzorging en opvoeding van de honden. Daarnaast heb ik een dierenwinkel zodat de honden tijdens hun vakantie niks tekort komen. En 4 jaar geleden heb ik er een buitenspeelgoed winkel bij gekocht, ook heel leuk om te doen en leuk te combineren met het al drukke bedrijfsleven.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Omdat ik vind dat ik vanuit niks een goed, leuk lopend bedrijf heb neer gezet. Waar ik trots op ben en dat ik mijn kinderen hiermee kan onderhouden. Ik haal er veel energie uit, en hoop dat ik het verder kan uitbouwen naar een stabiel leuk bedrijf waar ik veel plezier uit haal.”
Katinka Reiss | Spreek met Impact
Wat voor onderneming heb je?
“Ik ben stem expert en sprekers coach met een grote missie om vrouwen te helpen zich meer te laten horen en zien. Om het verschil te maken en zich niet klein te houden.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Het voelde in het begin wat vreemd om mezelf te nomineren, maar dat is precies waar het vaak misgaat bij vrouwen. We geven de voorkeur aan het naar voren schuiven van anderen en zien onszelf vaak als ‘minder goed’ dan een ander. Dat inzicht motiveerde me om mezelf te nomineren.
Ik heb een event-show georganiseerd om vrouwen te laten zien dat alles mogelijk is, en dat je niet moet wachten tot je er ‘klaar’ voor bent. Je mag nu al je stem laten horen. We zijn het aan onze voormoeders én onze dochters verplicht om onszelf groter neer te zetten dan we onszelf vaak zien, en zo de twijfels in ons hoofd het zwijgen op te leggen.”
Julia Olthoff | Your Musiqskool
Wat voor onderneming heb je?
“Perfomance based muziekeducatie, talentontwikkeling onder Almeerse jeugd en volwassenen vanuit het hart!”
Waarom wil je deze award winnen?
“Al ruim 10 jaar zet ik mij samen met het Team van muziekschool Your Musiqskool uit Almere in voor talentontwikkeling en muziekonderwijs, geheel zonder overheidssteun of structurele subsidie. Met hart en ziel zetten wij ons in voor de toekomst van jonge muzikanten en artiesten. Daarnaast hebben we onze eigen stichting, Your Musiq Foundation opgestart, waarmee we talentontwikkeling en performances breder toegankelijk willen maken voor nog meer jongeren. Met de muziekschool en stichting bieden we daarnaast een warme en veilige community, waar jongeren, volwassen en kinderen vanuit zeer uiteenlopende achtergronden en nationaliteiten elkaar ontmoeten en juist door deze ‘safe environment’ zich volledig en op eigen manier kunnen ontplooien. Door hier actief dit te stimuleren dragen we bij aan een toekomstbestendige stad, verbinding en maken we een positieve impact in een jonge en groeiende stad als Almere.”
Ciska van Grootveld | Groots
Wat voor onderneming heb je?
“Ik help ondernemers om te groeien vanuit eenvoud, en door Groots te denken.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Vorig jaar ging ik met een super leuke en simpele oefening zelf van 2-5k omzet naar 50k in een maand. Zonder ads, funnels, salespages, acquisitie. Maar op een heel simpele, en voor mij leuke manier. Deze oefening heeft voor mij zo goed gewerkt, en doet het nog, dat ik dit nu ook gratis aanbied elke maand opnieuw voor elke andere ondernemer die dit ook wil ervaren.
Ik vind het geweldig om te zien wat er gebeurt met ondernemers die deze oefening doorgaan, en wat er op korte termijn al kan gebeuren.”
Sabine van der Hulst
Wat voor onderneming heb je?
“Ik ben netwerk expert.”
Waarom wil je deze award winnen?
“Omdat ik een vernieuwde en verdiepende manier van netwerken de wereld in breng. Onder andere met het organiseren van The Masked Netwerk Experience weet ik de juiste mensen met elkaar te verbinden. “
Geraldine Septer | The LiveLab Company
Wat voor onderneming heb je?
“The LiveLab Company geeft vorm aan optimale teams en passend leiderschap. We creëren ultieme teams door training, mentoring en werving. Dit doen we door talent te herkennen, te ontwikkelen en effectief in te zetten. Omdat we iedereen naar hun hoogst haalbare succes willen leiden. We willen ondernemers/managers/directies inspireren om ambitieuze organisatiedoelen te stellen en ze te overtuigen van hun potentie als leider.”
Waarom wil je deze award winnen?
Dit is wat anderen over Geraldine zeggen: “Geraldine is een geweldige zakenvrouw, wiens leiderschap met haar jarenlange ervaring en visie velen inspireren. Als mentor heeft ze talloze mensen geholpen hun doelen te bereiken, en als rolmodel motiveert ze iedereen om hun dromen na te jagen. Ze laat zien met haar doorzettingsvermogen en enthousiasme dat als je doelen stelt, je deze kunt bereiken, zolang je er maar in gelooft en er voor wilt gaan.“
Succes!
Veelgestelde vragen
F.A.Q.
Hoe wordt de winnaar geselecteerd?
De winnaar wordt geselecteerd door een onafhankelijke jury van experts en succesvolle ondernemers, en door het verzamelen van stemmen.
Waar wordt de #BWNL Award uitgereikt?
De #BWNL Award wordt tijdens Business Growth Live op 7 oktober as. uitgereikt. Dit is hét netwerkevenement voor vrouwelijke ondernemers dit najaar met een supertoffe line-up van sprekers en unieke netwerkactiviteiten.
Waar kijkt het panel naar bij het kiezen van haar winnares? (Weging 50%)
We reiken deze award uit aan een vrouwelijke ondernemer die met een bijzondere inzet het verschil heeft gemaakt. We kijken dus niet naar wie de meeste omzet heeft gegenereerd, maar naar de ambitie en de impact die iemand heeft gemaakt.