Content Matters Rotterdam

Wie ben je?

Hi! Leuk dat je er bent!

Ik ben Pauline Krebbers. Ik woon in Rotterdam met mijn vriend Arjan, mijn zoon en dochter. Na veel reizen en wonen in het buitenland, ben ik sinds 10 jaar weer terug in mijn geboortestad. Rotterdam is een hele toffe stad om te wonen, en vooral hier ‘op’ Zuid. Er gebeuren zoveel bijzondere dingen, er zijn veel mooie mensen en de energie is inspirerend.

Ik help ondernemers in Rotterdam – en daarbuiten – met hun online zichtbaarheid. Ik zorg ervoor dat hun website, product of service goed gevonden wordt door de juiste mensen, zodat zij meer omzet kunnen genereren. Ik specialiseer me in SEO of zoekmachine optimalisatie.

In mijn vrije tijd kun je me altijd met vieze vingers en nagels vol aarde vinden in mijn tuin of in mijn volkstuin. Ik hou van alle planten en ben er van overtuigd dat onkruid niet bestaat.

 

Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?

Ik heb 10 jaar in het onderwijs gewerkt als communicatieadviseur en als manager digitale communicatie. Daarvoor heb ik veel in het buitenland gewoond en gewerkt. Zo had ik vier jaar een eigen duikschool in Dahab aan de Rode Zee in Egypte en werkte ik vier jaar in Canada.

Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?

Tijdens een coachingstraject kwam ik erachter dat de dingen waar ik het meeste energie van kreeg, eigenlijk de dingen waren die ik in mijn baan niet voluit kon doen. Daarom ben ik naast mijn vaste baan begonnen met mijn onderneming, in een dag in de week. In de anderhalf jaar dat ik nu bezig ben, heb ik een fijn netwerk opgebouwd. En nu heb ik de stap genomen om 100% voor mijn eigen onderneming te gaan.

Ik ben me verder gaan specialiseren in de onderdelen van online marketing die ik het leukst vind. Online marketing en SEO zijn super interessant. Het is heel belangrijk dat je echt bij blijft en wekelijks tijd maakt om bij te leren over de nieuwste ontwikkelingen.

Zelf zag ik mij helemaal nooit als ondernemer. Toen de coach mij alles op een rijtje liet zetten, bleek dat ik dat eigenlijk altijd al ben geweest: heel ondernemend. Maar ik was altijd te bescheiden en dacht dat ik ‘niet goed genoeg’ was om het ook echt te doen.

Toen het coachingstraject was afgelopen had ik mijn eerste twee opdrachten al binnen. En ik had me nog niet eens ingeschreven bij de KVK. Het was doodeng, maar vooral inspirerend en spannend. 

Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?

Ik werk van huis uit. Mijn kinderen zijn al volwassen, dus die hebben af en toe een praatje en aandacht nodig. Zij kunnen ook lekker voor mij koken als ik druk ben. Ik kan mijn eigen dag indelen, maar het komt er vaak op neer dat ik om 8 achter mijn laptop kruip en aan de slag ga. Regelmatig werk ik in de avond en weekend.

Mijn vriend en ik maken iedere ochtend een lange wandeling van minstens 45 minuten om lekker bij te praten, een frisse neus te halen en daarna met goede energie aan de werkdag te beginnen.

 

 

Wat maakt jouw onderneming uniek?

Wat mijn onderneming uniek maakt ik dat ik met echte aandacht naar iedere klant en project kijk. Ik lever echt maatwerk en ben betrokken bij al mijn opdrachtgevers.

Zij betrappen me er dan ook op dat ik zeg ‘wij’ als ik het heb over hun bedrijf en onze samenwerking.

Ik kom met hele leuke en inspirerende ondernemers in aanraking waar ik echt wat voor kan betekenen. Als mijn klanten zeggen dat ze geen afspraken meer kunnen boeken omdat ze vol zitten, dan ben ik tevreden.

Met Content Matters Rotterdam zet ik me graag in voor organisaties en ondernemers in de duurzame sector. Vaak is daar minder geld om groot in te zetten op betaalde advertenties, maar door een goede SEO aanpak en content strategie kunnen zij toch goed zichtbaar worden en hun verhaal vertellen.

Het ‘Why’ van mijn onderneming is dan ook dat ik geloof dat we samen de wereld een stukje mooier kunnen maken. Ik doe ( de ‘How’ ) dat door zichtbaarheid te geven aan initiatieven van ondernemers, door veelzijdig, betrokken en zorgvuldig te zijn.

Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?

Misschien heb ik onderschat hoe moeilijk het is om genoeg factureerbare uren te maken. Maar daar ga ik nu een oplossing voor vinden door ook specifieke SEO-pakketten aan te bieden en werk uit te besteden.

Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?

Als ik iets over kon doen, zou ik eerder nadenken over mijn Why How en What. Als die eerste twee goed staan, dan maakt dat je ‘What’ erg makkelijk en vanzelfsprekend.

Omdat ik direct ben gestart met opdrachten, had ik weinig tijd om mijn aanbod goed neer te zetten. Daar ben ik nu mee bezig en dat is eigenlijk prima, omdat ik eigenlijk veel beter zicht heb op wat mijn potentiële klanten nodig hebben. En ik heb me verder kunnen specialiseren in dat stuk wat me echt interesseert.

Wat is je toekomstvisie?

In de toekomst heb ik een echte netwerkorganisatie met verschillende specialisten. Hiermee werk ik samen aan de zichtbaarheid van duurzame ondernemers en initiatieven.  Ook heb ik een aantal online programma’s en hopelijk geef ik ook live! cursussen over SEO en online marketing.

Dan heb ik tijd om mijn (moes) tuin hobby verder uit te breiden. Misschien ga ik wel een merk opzetten van de verse producten en kruiden uit mijn tuin.  Het fijne aan ondernemen is dat je gaat denken in mogelijkheden! 

Contactpersoon: Pauline Krebbers
Onderneming: Content Matters Rotterdam
Website: https://contentmattersrotterdam.nl