Wil jij jouw personal brand een flinke boost geven zonder het gevoel te hebben dat je een masker opzet? Fotografie speelt een belangrijke rol om jouw unieke verhaal te vertellen. In de hedendaagse digitale wereld is hoe je jezelf online presenteert net zo belangrijk als je onderneming zelf. Je persoonlijke imago is vaak onlosmakelijk verbonden met je zakelijke identiteit. Professionele foto’s zijn eyecatchers waarmee je jouw bedrijf in de spotlights zet. Investeren in een personal branding shoot is een krachtige manier om te laten zien wie je bent, wat je doet, en waar je voor staat. Niet alleen leuk voor je Instagram-feed, maar het kan een mega tool zijn om je personal brand te versterken.
Jouw online visitekaartje
Mensen vormen binnen enkele seconden een mening. In die korte tijd kan een beeld meer impact hebben dan woorden ooit zouden kunnen. Met één foto kan direct de sfeer worden neergezet die je wilt uitstralen. Een sterke professionele foto kan het verschil maken tussen ‘gewoon iemand’ en ‘wauw, wie is dit?’. Het is jouw kans om zonder woorden te zeggen: “Hier ben ik en dit is wat ik doe.” En… een eerste indruk maak je maar één keer!
Echtheid trekt aan
Personal branding draait in essentie om het uitdragen van je ware zelf op een manier die aansluit bij je doelgroep. Veel vrouwelijke professionals vinden het niet gemakkelijk om hun onderscheidend vermogen te laten zien en zich zichtbaar te maken. De kunst is dan om juist een karakteristiek beeld te maken van een vrouw, die door het behoudt van haar authenticiteit, kracht en zelfvertrouwen uitstraalt. Tips: 1. Glimlach op een manier die bij jou past. 2. Kies locaties die iets over jou zeggen. 3. Draag kleren waarin jij je goed voelt.
Het gaat er niet om dat je perfect bent, maar dat je echt bent! Echt is origineel, geloofwaardig en betrouwbaar. Het trekt mensen aan die bij jou en je merk passen.
Het vertellen van jouw verhaal
Elke vrouwelijke ondernemer heeft een uniek verhaal – een reis die haar heeft gebracht waar ze nu is. Fotografie kan dit verhaal op een boeiende en emotioneel aansprekende manier vertellen. Of het nu gaat om een serie behind-the-scenes foto’s die een dag in jouw leven laten zien, of portretten die je persoonlijkheid vastleggen, of beelden die de essentie van je werk illustreren, elke foto versterkt het verhaal van jouw merk. Denk eens na over wat jou uniek maakt. Wat is jouw verhaal? Heb je een bijzondere hobby, een gekke routine, of misschien wel een signature product? Door jouw verhaal naast de tekst ook visueel te vertellen bouw je niet alleen een band op met je doelgroep, maar onderscheid je jezelf ook van de concurrentie.
Consistentie is de key to succes
Bepaal een fotografiestijl die bij jouw merk of bedrijf past en voer die stijl consistent door op bijvoorbeeld je website of social mediakanalen. Hierdoor creëer je een sterk, herkenbaar merkbeeld dat jouw doelgroep zal aanspreken en bijblijven. Dit betekent niet dat alle foto’s identiek moeten zijn, maar wel dat ze samen een samenhangend verhaal vertellen over waar jij voor staat. Zorg ervoor dat met regelmaat content van jou of jouw merk verschijnt. Het zorgt ervoor dat mensen je gaan onthouden, en als ze je onthouden, komen ze bij je terug.
Tijd om te starten
Laat jezelf zien! Experimenteer en speel met verschillende stijlen tot je vindt wat het beste werkt voor jou en je merk. En zie professionele fotografie als een essentieel onderdeel van je personal branding strategie. Een goede fotograaf denkt mee en vangt niet alleen je glimlach, maar ook de twinkeling in je ogen, de passie voor wat je doet. Die echtheid trekt aan!
Is je interesse gewekt en wil je de eerste stap zetten naar een professionele bij jou passende shoot dan kun je vrijblijvend contact opnemen via mijn website of via instagram
Liefs, Bodil de Jong