Wie ben je?
Hallo! Ik ben Sandra de Vries en moeder van 2 dochters (2003 en 2007). Ik hou van de buitenlucht en wandel en fiets (MTB) dan ook graag in de Friese natuur. Daarnaast ben ik dol op culinaire verrassingen en breng ik graag tijd door met vrienden.
Begin 2021 ben ik gestart met mijn bedrijf Mrs Einstein Office Support.
De naam Einstein, staat bij mij voor: creativiteit en uitvinden, doorzettingsvermogen, maar typeert ook een beetje mijn eigenwijsheid.
Als Virtual Assistant ontzorg ik drukke ondernemers en organisaties met administratieve en secretariële ondersteuning, taalcorrectie en het maken van aansprekende visuals. Hierdoor kunnen zij zich focussen op datgene waar ze goed in zijn en écht blij van worden.
Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?
Ik ben altijd al een dienstverlener en ondersteuner pur sang geweest. Rond mijn 20e ben ik als cliëntadviseur aan het werk gegaan bij een grote bank. Vervolgens ben ik daar als directiesecretaresse aan de slag gegaan. Mijn energie haal ik uit het zo volledig mogelijk ontzorgen van managers en directeuren, waardoor zij zich kunnen focussen op de hoofdzaken en hierdoor ook optimaal kunnen presteren. Rond mijn 30e heb ik de overstap van het bankwezen naar een hogeschool gemaakt. Bij deze organisatie heb ik jarenlang gewerkt als managementassistente en als evenementencoördinator. Als een spin-in-het web alle zaken voor een evenement regelen gaf me veel energie.
Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?
Een vriend van mij heeft een eigen bedrijf en door aanhoudende drukte, bleef er een aantal klussen liggen. Klussen die geen haast hadden, maar die wel opgepakt moesten worden. Daarnaast kreeg ik in dezelfde periode van een jobcoach de vraag of ik cv’s voor haar cliënten kon opmaken, coachmateriaal wilde maken en teksten wilde controleren. Zo ontstond het idee om als freelancer mijn diensten aan te gaan bieden. Als ondernemer heb ik de vrijheid om te kiezen welke opdrachten ik aanneem en welke ik doorschuif naar een collega virtual assistant. Dit geeft mij de mogelijkheid om te doen wat ík leuk vind en waar ik energie van krijg, iets wat ik andere ondernemers ook gun.
Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?
Door wekelijks een goede planning te maken creëer ik zowel overzicht voor mezelf als voor mijn gezin. In principe houd ik normale werktijden aan en af en toe werk ik een avond door. Hierdoor houd ik voldoende tijd over voor privé-activiteiten.
Wat maakt jouw onderneming uniek?
Met mijn 30 jaar werkervaring durf ik mezelf een allround ondersteuner te noemen. Door alle kennis en ervaring kan ik een ondernemer binnen no-time werk uit handen nemen. Daarnaast heb ik thuis een complete werkplek, de opdrachtgever hoeft hier dus geen kosten voor te maken.
De ondernemer werkt rechtstreeks met mij, zonder tussenkomst van een duur uitzendbureau of ander bemiddelingsbureau. Dit zorgt voor een realistisch uurtarief en korte duidelijke communicatielijnen. Alleen bij een goede match van beide kanten na het intakegesprek gaan we aan de slag. Voor mij is dit is namelijk een van de belangrijkste voorwaarden voor een perfecte samenwerking.
Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?
Soms merk ik dat ik altijd ‘aan’ sta en iets nieuws bedenk en wil leren voor mijn bedrijf waardoor mijn dienstverlening nóg beter wordt. Of dat erg is? Ik denk het niet, want alleen op deze manier kan ik mijn klant het beste bieden.
Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?
Als ik iets over had willen doen dan is dat dat ik veel eerder voor mezelf had moeten beginnen. Het zorgt er voor dat ik in mijn werk op een andere manier wordt uitgedaagd en in veel opzichten creatiever ben geworden. Het geeft me ook meer energie dan het werken in loondienst, waarin de dagen toch meer voorspelbaar zijn.
Wat is je toekomstvisie?
Ik wil ondernemers laten inzien dat je niet goed in alles kunt zijn en het ook niet allemaal alleen hoeft te doen. Doe werk waar je goed in bent, blij van wordt en dus de juiste energie van krijgt. Wil je geen medewerker in dienst nemen en geen risico lopen, overweeg dan om een virtual assistant in te schakelen.
De wereld verandert en vraagt om meer flexibiliteit, ook binnen de arbeidsmarkt. De opkomst van de virtual assistant sluit daar goed op aan. Ik zie dus ook veel kansen voor de groei van mijn werk als freelancer en het bestaan van Mrs Einstein Office Support!
Contactpersoon
Sandra de Vries
Onderneming
Mrs Einstein Office Support
Website