Rosmolino Jewellery

Wie ben je?

Ik ben eigenaar en ontwerpster van het oorbellenmerk Rosmolino Jewellery.

Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?

Ik ben na het afronden van mijn studie naar Dubai verhuisd en heb daar 6 jaar gewerkt in Sales & Marketing voor een groot internationaal bedrijf. 3 jaar geleden ben ik teruggekomen naar Nederland om mijn droom te verwezenlijken; een eigen brand opzetten wat nieuw en inspirerend is voor vrouwen in Nederland.

Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?

Al vanaf jongs af aan ben ik bezig geweest met het ontwerpen van nieuwe producten en het schrijven van business strategieën. Ik wilde gewoon zo graag voor mezelf beginnen en iets doen met mijn creativiteit! Vanuit mijn liefde (en een beetje obsessie) voor oorbellen had ik altijd al een passie om oorbellen te ontwerpen en hiermee een eigen merk op te zetten. Ik merkte al gauw dat in de markt veel oorbellen van goedkoop kwaliteit waren, te zwaar waren voor je oren of allemaal hetzelfde eruitzagen of juist heel minimalistisch zijn. Daarnaast, met mijn Italiaanse achtergrond, ben ik ook erg geïnspireerd geraakt door de Italiaanse mode. Ik wilde een eigen stijl creëren wat stoer en elegant te dragen is, van hoog kwaliteit is en niet overal te vinden is. Een merk wat vrouwelijkheid uitstraalt en oorbellen die mooi vallen en waar vrouwen zich goed bij voelen. Nu 2 jaar verder een heerlijk gevoel om zelf te ondernemen en ik ben toch trots dat ik ergens ben begonnen. 

Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?

Ik heb voor mijn onderneming geïnvesteerd met mijn eigen spaargeld en huidig inkomen van mijn fulltime baan. Inderdaad… een fulltime baan naast mijn eigen bedrijfje! Dit betekend veel vakantiedagen, avonden en weekenden gebruiken voor het werken aan mijn eigen bedrijf. Dit doe ik nu al 2 jaar en het is best lastig te combineren als je ook wilt sporten, je familie en vrienden wilt blijven zien of helemaal niks wilt doen (wat je dan een schuldig gevoel geeft). Ik ben sinds kort begonnen met het indelen van mijn werkweek via een planner en zo te bepalen wanneer ik wat doe. Dit heeft nog wel een portie discipline nodig want met een online webshop is het elke dag een verassing hoeveel bestellingen je moet inpakken.    

Wat maakt jouw onderneming uniek?

Tijdens het ondernemen en het opzetten van mijn merk ben ik altijd erg gefocust op het concept  “Empowering Women”. Ik vind het belangrijk dat wij als vrouwen ons sterk genoeg voelen om te gaan voor wat we willen in het leven. Voor iedereen is dit uiteraard anders maar als je elkaar helpt en ondersteunt als vrouw of als vrouwelijke ondernemer dan kan je al veel verder komen! Tijdens het ondernemen en het maken van keuzes voor mijn bedrijf probeer ik toch altijd de vrouwelijke ondernemer te ondersteunen. Denk hiermee aan het geven van opdrachten aan andere vrouwelijke ondernemers zoals onze Fotograaf, Visagiste, Samenwerkingen met andere merken, Marketing opdrachten en het verkopen van onze oorbellen in een winkel vol zakelijke dameskleding. Daarnaast proberen we ook milieubewust te ondernemen met ECO verpakkingen, Fair trade materialen en doneren wij vanuit onze inkomsten ook een deel aan het WWF.

Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?

Wat ik voornamelijk heb onderschat is hoeveel tijd je nodig hebt om alles op te zetten, helemaal als je vanaf het begin tot nu alles zelf wilt doen. De webshop, sociaal media, marketing, financiën, administratie en alle bestellingen en klantenservice doe ik tot nu toe allemaal zelf. Je onderschat het een beetje maar als je zo een jaartje draait komt er ongelooflijk veel bij kijken en is er nog zoveel meer waar ik niet aan toe kom. Een eigen bedrijf runnen met daarnaast een fulltime baan (en een sociaal leven probeert te behouden) is best heel pittig. Ik ben continue bezig met mijn bedrijf wat ik uiteraard super leuk vind maar je verliest al snel je eigen vrije tijd uit het oog. 

Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?

Ik zou wat minder gehaaste beslissingen hebben genomen en wat meer advies hebben gevraagd aan andere vrouwelijke ondernemers. Ik wilde in het begin alles zelf doen en vooral heel snel. Dit was een verkeerde instelling van mezelf want je loopt ongetwijfeld tegen verkeerde keuzes aan of je betaalt de hoofdprijs (niet alleen financieel maar ook lichamelijk). Het belangrijkste wat ik nu heb geleerd is dat jij als ondernemer je eigen deadlines bepaalt en je niet eigenwijs zelf alles moet doen. Hulp vragen is oké zolang je wel realistische blijft in wat je wel en niet kan investeren.

Wat is je toekomstvisie?

Ik wil als bedrijf en merk verder groeien en niet alleen als online Webshop maar ook in boetieks en kledingwinkels. Mijn visie is om een grote merkbekendheid te kunnen realiseren waarbij onze collecties te zien zijn in warenhuizen zoals De Bijenkorf en Peek & Cloppenburg. Mijn focus blijft op het ontwerpen van unieke collecties oorbellen en hierin de markt te veroveren met ons klassieke en lichtgewicht oorbellenconcept “Rosmolino Hoops”.

Contactpersoon:             Fabienne Rosmolen
Onderneming:                Rosmolino Jewellery
Website:                           www.rosmolino.com

Ontdek meer over...

Succesverhalen & persoonlijke ontwikkeling

Netwerken & samenwerken

Marketing, communicatie & techniek

Creatief & media

Financiën & vastgoed

Beauty, lifestyle & fashion

Word gratis lid

Van het grootste vrouwelijke ondernemersnetwerk van Nederland

En ontvang direct ons gratis magazine in je inbox

You have Successfully Subscribed!