Werken met een waarde gedreven high end business model…
Speciaal voor ondernemers die het verschil willen maken en willen werken onder hun eigen voorwaarden vanuit rust en kwaliteit!
Hoe groei je door met je bedrijf zonder harder te werken?
Dat is de vraag waar veel ondernemers mee worstelen als zij door willen groeien met hun bedrijf naar the next level. Keuzevrijheid en autonomie is de belangrijkste reden waarom veel ondernemers kiezen voor het ondernemerschap. Toch bereiken maar weinig ondernemers die echt. Zij worden geleefd door hun bedrijf, hun klanten en of taken en verantwoordelijkheden en misschien nog wel belangrijker zij maken niet de impact die zij echt willen maken hierdoor. Zij voelen aan alles dat er nog veel meer inzit en dat zij van veel grotere betekenis kunnen zijn en toch lukt het hen niet dit te doorbreken.
Waar ontbreekt het aan?
Al deze ondernemers zijn kennis experts in hun vak, inhoudelijk is alles er. Het ontbrekende puzzelstukje is de strategie die nodig is om deze kennis te vertalen naar een succesvol bedrijf. Veel ondernemers hebben hier simpelweg niet in geïnvesteerd. Lange tijd was dit ook niet nodig maar ergens bereik je je plafond in groei. Op dat moment doorgroeien naar hoger niveau met je bedrijf vraagt om een andere strategie …. Een high end groeistrategie!
High end ondernemen
Doorgroeien met je bedrijf kan op verschillende manieren. Veel ondernemers kiezen ervoor om meer klanten te nemen, uit te breiden, wat leidt tot nog meer taken, verantwoordelijkheden enzovoorts. Het high end businessmodel maakt het mogelijk om heel groots te zijn, veel impact te hebben en goed te verdienen in minimale tijd. Hierdoor kun jij jouw leven leiden zoals je wilt onder je eigen voorwaarden.
Waarde-gedreven business model
High end ondernemen is een visie keuze voor waarde en kwaliteit waarbij je kiest om te werken met de beste klanten in jouw markt tegen de beste prijzen. Heel vaak zetten wij onze tijd centraal, bijvoorbeeld in het uurtje factuurtje verdienmodel, maar hier zit een grens aan je groei omdat je alleen maar meer en harder kunt gaan werken om meer te verdienen. Veel interessanter is het om te gaan kiezen voor een business model waarin waarde centraal staat en kwaliteit. High end klanten betalen jou niet voor je tijd maar voor de oplossing/transformatie.
Kies klanten die al 70 a 80% op weg zijn naar hun doel
High end klanten functioneren op een hoger niveau. Zij zijn de leukste klanten om mee te werken. Zij schakelen snel, halen snel grote resultaten, hebben weinig nodig van je om tot resultaat te komen en zij snappen de waarde van investeren omdat zij vooral kijken naar de return of investment i.p.v. kosten. Dé ideale klant dus…
TIP: Kies klanten die al 70 á 80% op weg zijn naar hun doel en ontwikkel daar een high end aanbod voor!
High en klanten willen veel waarde en resultaten in weinig tijd. Zij zijn bereid hoge prijzen te betalen voor kwaliteit.
Niet hard werken maar slim werken
Kiezen voor high end ondernemen en een high end businessmodel is kiezen voor kwaliteit, in alles. Klanten alleen helpen op de allerbeste manier (geen kleine stapjes), jouw tijd besteden aan klanten die echt geïnteresseerd en gemotiveerd zijn en bijvoorbeeld werken met specialisten in je team. Het gaat niet om veelheid en hard werken, maar vooral om de juiste dingen doen en slim werken.
Je bedrijf ten dienste van jouw ideale leven, niet andersom. De impact hebben die je wilt hebben voor klanten, ECHT het verschil kunnen maken in iemands leven en de keuzevrijheid ervaren om het leven te leiden dat jij wilt.
Zelf alle stappen doorlopen
Meriam is niet alleen gecertificeerd High End Business en Sales Coach, maar ook ervaringsdeskundige. Ruim 5 jaar geleden heeft Meriam haar eigen bedrijf omgebouwd naar een high end bedrijf. Na jarenlang 60 uur gewerkt te hebben, wilde zij meer tijd en kwaliteit in haar leven. Haar uitdaging was om geen compromissen te hoeven sluiten ten behoeve van alle rollen die zij vervuld in haar leven; moeder, zakenvrouw, partner, vriendin etc.
Zij vond het in high end ondernemen. Haar 60-urige werkwerk is veranderd in een gemiddelde werkweek van 24 uur. Zij werkt alleen en uitsluitend met klanten waar zij zelf mee wil werken en uiteraard onder haar eigen voorwaarden, maar vooral heeft zij alle rust en tijd om echt het verschil te maken voor haar klanten vanuit rust en kwaliteit.
Inmiddels helpt zij alweer 5 jaar ambitieuze ondernemers, vooral kennisexperts, die door willen groeien met hun bedrijf naar de next level. Samen met hen bouwt zij hun eigen high end groeistrategie en werken zij stap voor stap toe naar grote resultaten.
Neem eens een kijkje op haar website: www.mslijkerman.nl voor meer inspiratie.
Of bemachtig haar boek “De kunst van high end ondernemen – verveelvoudig je inkomen, halveer je werkuren!”