Wie ben je?
Ik ben Eva. Een praktische dromer. Als marketing & communicatie specialist EN fotograaf help ik vrouwelijke ondernemers om beter zichtbaar te worden voor hun ideale klant.
Ik droom van een wereld waar meisjes en vrouwen zich niet klein houden. Waar het mogelijk is om alles te worden wat je maar wilt. Ik wil dat je je mening durft te geven, naar voren durft te stappen en dat jij je, met jouw unieke persoonlijkheid, kunt onderscheiden van ‘de rest’. Want ook al zijn we allemaal een beetje hetzelfde, we hebben elk onze eigen verhalen en dromen.
We worden tegenwoordig overspoeld met prikkels. Zeker als je een gevoelig persoon bent zoals ik, dan kun je hierop vastlopen. Er zijn zoveel mogelijkheden en er is zoveel te zien op sociale media… Dit zorgt ervoor dat we soms niet meer weten wat we nu echt zelf willen. Ik wil orde brengen in die chaos. Duidelijkheid creëren. Van de chaos in je hoofd naar een duidelijk verhaal, zodat niet alleen jij maar vooral ook jouw klant precies weet wat jij te bieden hebt.
Wat heb je gedaan voor je begon met ondernemen?
Ruim 15 jaar werkte ik als marketing & communicatie specialist bij een internationaal bedrijf. Ik startte als Junior Product Manager en groeide door tot Brand Manager. Ik ontmoette tijdens deze baan veel sterke persoonlijkheden, met ieder hun eigen verhalen, uit verschillende landen. Ik werkte samen met ambassadeurs en bedacht creatieve pr-acties. Bouwen aan een sterk merk, door middel van storytelling, daar bleek mijn talent te zitten.
Waarom heb je voor het ondernemen gekozen en hoe ben je op het idee van je onderneming gekomen?
Al ruim 10 jaar ben ik fotograaf, waarbij ik kindjes, bruiloften en zelfs geboortes op een speelse manier vastleg. Lekker een uurtje rennen door het bos met een paar kleuters, of op een prachtige locatie de sfeer en alle emoties tijdens een bruiloft vastleggen, daar word ik heel blij van. Ik ontwikkelde mijn fotografie skills en stijl en ging steeds vaker ook (vrouwelijke) ondernemers fotograferen. Prachtig om te mogen doen, maar ik voelde dat er iets miste als ik de foto’s afleverde. Ik wilde meer bieden dan enkel de foto’s en deze ondernemers helpen met hun complete communicatiestrategie.
‘Wat je ziet ben je zelf’ is ontstaan vanuit de gedachte dat je heel blij kunt zijn met prachtige foto’s, maar dat alleen een mooi plaatje niet genoeg is. Professionele foto’s zijn een must als ondernemer, maar het complete verhaal achter de persoon op de foto, daar kun je duurzame relaties mee bouwen. Als je grip hebt op dit verhaal en concreet in beeld hebt waar jij precies voor staat en wat jou uniek maakt, dan maak je het jezelf veel makkelijker om een sterke website te vullen en consistente content te creëren.
Hoe combineer je het ondernemen met alle andere activiteiten op je dag?
Naast ‘Personal Brand Coach’ en fotograaf ben ik vooral ook een drukke moeder. Zwemles, musical les, turnen, hockey… ik ben best veel ‘on the road’. En dan heb ik het nog niet over de wasjes, boodschappen en bieb-boeken die op tijd terug moeten, haha! Gelukkig heb ik ook een man die stofzuigt en strijkt, dus dat zit wel snor.
Ik merk dat ik behoefte heb aan structuur, maar juist ook aan een grote dosis vrijheid om de dag in te vullen ‘zoals het loopt’. Soms ga ik een paar uur het bos in, om vervolgens ’s avonds door te werken, ik vind het zo heerlijk dat dat ook kan.
Wat maakt jouw onderneming uniek?
Mijn persoonlijkheid! Ik vind het elke keer weer zo bijzonder als een nieuwe klant tegen mij zegt: ‘jij bent volgens mij precies de persoon die me kan helpen, het voelt goed’. Daarnaast is het natuurlijk een grote meerwaarde dat ik zoveel ervaring heb in de marketing & communicatie en daarbij ook fotograaf ben. Ik kan echt het totaalpakket afleveren, als je jezelf professioneler wilt presenteren als ondernemer.
Is er iets binnen het ondernemen dat je hebt onderschat?
Ik wil altijd meer doen dan mogelijk is op een dag. Mijn hoofd ontploft soms zowat van de ideeën en dan wil ik eigenlijk alles direct realiseren. Maar een dag vliegt voorbij en dat is soms wel frustrerend.
Als je 1 ding over kon doen sinds je bent begonnen met ondernemen, wat zou het dan zijn?
Ik zou eigenlijk willen dat ik eerder was begonnen met ondernemen. Dat ik al veel eerder ook echt in mezelf geïnvesteerd had, zodat ik eerder al had ingezien dat ik unieke talenten heb waar ik veel vrouwen mee kan helpen.
Wat is je toekomstvisie?
Ik zie mezelf wel als spreker op (grote) events of als schrijver van een boek, om zo nog meer vrouwen te bereiken en inspireren om met Personal Branding aan de slag te gaan. Zodat niet alleen vrouwen met een eigen onderneming met hun ideale klant kunnen werken, maar dat er ook meer sterke vrouwen op belangrijke posities terecht komen in het bedrijfsleven en de politiek.
Alle vrouwen die meer grip hebben op hun unieke eigenschappen en talenten, kunnen op hun eigen manier ergens het verschil gaan maken. Ik ben een blij mens als ik een bijdrage mag leveren aan elk uniek verhaal, zodat mijn ideale klant ook weer een voorbeeld kan zijn voor haar dochters, nichtjes en buurmeisjes. En zo is het cirkeltje weer rond.
Contactpersoon: Eva Jansen
Onderneming: Wat je ziet ben je zelf – Personal Branding
Website: www.watjezietbenjezelf.nu