Mijn antwoord hierop is; Ja! Maar ik merk dat dit steeds zeldzamer wordt in een wereld waar alles snel en onpersoonlijk is.

Ik werk alleen samen met andere ondernemers die ook oprecht naar je luisteren en de wereld een stukje beter willen maken!

En ja, soms betaal ik meer voor een dienst. Maar als het resultaat dan vele malen beter is, dan is dat mij elke cent waard!

 

Oprechte aandacht maakt het verschil!

Tegenwoordig moet alles sneller en efficiënter worden ingericht, met het doel om meer winst onderaan de streep over te houden. Maar ten koste van wat?

Ik merk dat steeds meer bedrijven onpersoonlijker worden, niet luisteren en een standaard ‘riedel’ vasthouden. Hier kan een zeer grote slag gehaald worden als het gaat om klantbeleving.

Het gaat immers om gevoel, om gezien én gehoord te worden. Het is immers 1 van onze basisbehoeften. Want zeg nou zelf, als je moet kiezen uit 2 bedrijven waar je voor de 1 een nummer voelt en de ander nét even wat meer tijd investeert en probeert mee te denken, voor welke kies jij dan?

 

Verbaasd

Een tijdje geleden hadden we hier een klant die onze locatie huurde voor een workshop aan startende ondernemers. Welke verbaasd was over de mate van aandacht en details waarop alles verzorgd was. Hij gaf aan vaak bij de grotere concerns een locatie te boeken, eigenlijk meer uit gemak. Maar daar ben je een nummer, is er weinig aandacht voor je en heb je 1 contactpersoon die op dezelfde dag nog meerdere vergaderingen/ events moet coördineren. Je voelt hem al hé? Dat verschil in 1 op 1 aandacht of van de massa.

Hij vond het een verademing dat hij zich nergens ‘zorgen’ over hoefde te maken, dat aan alles was gedacht en zelfs meer. Dat hij zich ook volledig kon focussen op het doel waarom hij onze locatie had gehuurd. En zich niet bezig hoefde te houden met randzaken.

 

Maak het verschil

Je moet de afweging maken vanuit welke waarden je jouw onderneming wilt laten stralen. En voor ons is dat oprechte aandacht, luisteren naar onze klanten, meedenken in mogelijkheden en er gewoon zijn voor ze. En nét die stap extra nemen om ze met een geweldig gevoel naar huis te laten gaan. Want daar is die weer; de basisbehoefte van de mens is om gezien en gehoord te worden. Dat wil je zelf toch ook?

Dus eigenlijk is het heel simpel, stel vragen, luister, vraag door en kom je beloftes na en doe net dat beetje extra en je hebt altijd blije klanten!!

 

Feedback vragen

Maar durf ook naderhand feedback te vragen over jouw geleverde dienst. Je hebt zelf een blinde vlek voor jouw dienst. Iets wat je dagelijks doet. Sta er oprecht voor open wat er beter kan, want ik geloof er heilig in dat met meer inzichten je nog meer kan groeien!

 

Het klinkt allemaal zo simpel he? Dat is het ook, het is een kwestie van oprecht doen!

 

 

Over In de Groene Oase

Bij In de Groene Oase kan je meer dan alleen vergaderen. Brainstormsessies, het geven van een workshop, een coaching sessie, strategiesessie, trainingen of andere bijzondere manieren van samenkomen. Het kan allemaal bij In de Groene Oase!

 

 

 

Contactpersoon

Jaentien Scheutjens-Brienen 

Onderneming

In de groene Oase 

 

Word gratis lid

Van het grootste vrouwelijke ondernemersnetwerk van Nederland

En ontvang direct ons gratis magazine in je inbox

You have Successfully Subscribed!