Want ik durf eigenlijk niet echt te kiezen en mijn doelgroep kleiner te maken.
Let me help you with that 🙂
Ik geef je 8 (!!) redenen om te kiezen voor jouw ideale klant, let’s go!
1: Bullseye
Op het moment dat je iedereen probeert aan te spreken, voelt niemand zich écht aangesproken. Je content blijft op de oppervlakte. Je steekt er niet bovenuit. Zonde.
2: Easy Peasy
Je maakt het je leven zoveel makkelijker door te kiezen, je hebt namelijk ALTIJD inspiratie voor goede content. Namelijk “Waar zit mijn ideale klant (onbewust) mee?”
3: Expert Status
Je kan je expert status claimen, want je kan een heel duidelijk, specifiek probleem oplossen.
4: Je wordt een need to have
Over “probleem” gesproken: tenzij je vastgoed eigenaar bent of een supermarkt begint, zijn je diensten geen must have meer. Jij weet natuurlijk dat dat wel zo is. Want jij maakt life-changing impact! Alleen door echt in de huid van een specifieke klant te kruipen en hun problematiek super expliciet te kunnen verwoorden, maak je een need to have van je product of dienst.
5: High Vibes (personal favorite)
Je werkt alleen met mensen waar je blij van wordt en energie van krijgt. En high energy = klanten aantrekken!
6: Klant blij, jij blij
De resultaten met deze klanten zullen AWESOME zijn, in plaats van ‘gewoon goed’. Op die manier creëer je ambassadeurs: oud klanten die jou zullen aanbevelen bij potentiële nieuwe klanten.
7: Level up
Je reviews zullen ook een level up gaan. Dat helpt je social proof. Een review van een ‘medium klant’ zal in deze trant zijn: “prima, doet wat ze belooft heeft”. Een review van een ideale klant springt er tussenuit, is spot on! En helpt toekomstige ideale klanten een koopbesluit te nemen.
8: It’s not about you
Je social media posts hoeven niet alleen maar over jou te gaan. Maar gaan juist over deze specifieke ideale klant. Opluchting hè?
Genoeg zo? Let’s go dan.
Kies een ideale klant. Zonder deze stap hoef je eigenlijk niet verder na te denken over je aanbod en strategieën.
Even voorstellen
Mijn naam is Romy en ik help ondernemers om een stevige foundation voor hun Badass Business neer te zetten (je weet wel, zo’n bedrijf waarmee je doet wat je vét vindt, impact maakt én je droomleven leidt!). Door een combinatie van strategie, mindset en Human Design creëer je een werkende business die bij JOU past.